O Vettel είναι εδω!

Το νυχτερινό GP της Σιγκαπούρης δεν ήταν ιδιαίτερα θεαματικός αγώνας αλλά πρόσφερε αρκετές συγκινήσεις και ανατροπές. Ο Sebastian Vettel πήρε με τη Red Bull μια σπουδαία νίκη στο σιρκουί δρόμου της ασιατικής πόλης και πλησίασε στην κορυφή του πρωταθλήματος. Ο Jenson Button πήρε τη 2η θέση με τη McLaren και ο Fernando Alonso με τη Ferrari ανέβηκε στο βάθρο, προσθέτοντας αρκετούς πολύτιμους βαθμούς στη συγκομιδή του και διατηρώντας το καλό προβάδισμα στο πρωτάθλημα. Ακολούθησαν οι Paul di Resta, Nico Rosberg, Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Felipe Massa, Daniel Ricciardo και Mark Webber. Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος χαμένος καθώς εγκατέλειψε τον αγώνα λόγω βλάβης στο μονοθέσιο της McLaren.

Εκκίνηση

Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid στη στεγνή πίστα της Σιγκαπούρης. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Lewis Hamilton ξεκίνησε καλά και δεν ανησύχησε καθόλου στην πρώτη στροφή, ενώ ο Pastor Maldonado είχε πολύ κακή πρόσφυση και είδε τους Sebastian Vettel και Jenson Button να τον προσπερνούν. Ο Fernando Alonso έκανε κακή εκκίνηση και έχασε μία θέση από τον Paul di Resta στην εκκίνηση, την οποία όμως πήρε πίσω στην 3η στροφή με μια αποφασιστική κίνηση.

Πιο πίσω οι Grosjean, Webber, Schumacher και Rosberg «στριμώχτηκαν» στην πρώτη στροφή, με τους Webber και Rosberg να αναγκάζονται να «κόψουν» το σικέιν. Ακόμα πιο πίσω είχαμε το μοναδικό συμβάν της εκκίνησης, με τον Vitaly Petrov να πέφτει πάνω στον Felipe Massa και οι δυο τους να αναγκάζονται να μπουν στα pit, ο Ρώσος για να αλλάξει πτέρυγα και ο Βραζιλιάνος με κλαταρισμένο το πίσω αριστερά ελαστικό.

Η στρατηγική είναι σημαντική στη Σιγκαπούρη και το ενδιαφέρον τράβηξαν πάνω τους εκείνοι που διαφοροποιήθηκαν. Ενώ η πλειονότητα των οδηγών ξεκίνησε με τα πολύ μαλακά ελαστικά, οι Nico Hulkenberg και Sergio Perez (όπως και οι Vergne, Glock, Kobayashi και Pic) προτίμησαν να ξεκινήσουν με τα μαλακά.

Pit stop

Οι πρώτες ενδείξεις για τη στρατηγική εμφανίστηκαν στον 9ο γύρο, όταν ο Mark Webber έγινε ο πρώτος που επισκέφθηκε τα pit για να αλλάξει το σετ των πολύ μαλακών ελαστικών με το οποίο ξεκίνησε με ένα σετ μαλακής γόμας. Ο Sebastian Vettel έκανε τη δική του επίσκεψη στον 11ο γύρο, και επέστρεψε στην πίστα σε όχι καλή θέση, έχοντας μπροστά του τους Perez και Hulkenberg. Ο Fernando Alonso ακολούθησε στον επόμενο γύρο και βγήκε στην πίστα πίσω από τον Γερμανό της Red Bull.

Ο Lewis Hamilton έκανε τη δική του αλλαγή στον 13ο γύρο, με τον Maldonado να ακολουθεί στον επόμενο και τον Button στο μεθεπόμενο γύρο. Όταν ο κύκλος των πρώτων pit stop ολοκληρώθηκε, οι θέσεις των πρώτων δεν άλλαξε, με τον Hamilton επικεφαλής, τον Vettel στη 2η θέση και τον Button στην 3η. Πιο πίσω ακολουθούσε ο Hulkenberg, που δεν είχε κάνει pit stop, ο Maldonado, o Perez (ίδια περίπτωση με τον Hulkenberg) και ο Fernando Alonso. Οι Maldonado και Alonso ωστόσο είχαν ταχύτερο ρυθμό και γρήγορα πέρασαν, για να πάρουν τις «φυσιολογικές» τους 4η και 5η θέση.

Στο 19ο γύρο μπήκαν ταυτόχρονα στα pit οι Hulkenberg και Perez, που είχαν ξεκινήσει με τα μαλακά ελαστικά, για να βάλουν άλλο ένα σετ της μαλακής γόμας, ωστόσο σε μια στρατηγική που δεν ήταν διαφορετική από των υπολοίπων, τουλάχιστον όσον αφορά τον αριθμό των pit stop. Στον 20ό γύρο μπήκε και ο Felipe Massa, που είχε βάλει τη δική του μαλακή γόμα στο τέλος του πρώτου γύρου μετά την επαφή με τον Petrov. Πολλές ήταν οι κερδισμένες θέσεις του Bruno Senna, ο οποίος ξεκινώντας από την 22η θέση είχε ανέβει στη 12η.

Hamilton, ο μεγάλος άτυχος

Στον 23ο γύρο του αγώνα ολοκληρώθηκε πρόωρα ο αγώνας του Lewis Hamilton. Ο Βρετανός αναγκάστηκε να σταματήσει στην άκρη της πίστας, όταν στο κιβώτιο ταχυτήτων στο μονοθέσιο της McLaren αρνήθηκε να αλλάξει ταχύτητες. Η εγκατάλειψη αυτή έφερε τον Sebastian Vettel στην 1η θέση, με τον Button στη 2η και τον Alonso να ανεβαίνει στην 4η θέση και να πλησιάζει τον Pastor Maldonado.

Ο Mark Weber μπήκε στον 29ο γύρο για 2η φορά και έβαλε την πολύ μαλακή γόμα και στον επόμενο γύρο ακολούθησαν οι Maldonado και Alonso, οι οποίοι έκαναν διαφορετική επιλογή. Ο οδηγός της Williams έβαλε την πολύ μαλακή γόμα ενώ ο Ισπανός της Ferrari προτίμησε να μείνει με τη μαλακή. Οι δυο τους βγήκαν πίσω από τη μάχη των Schumacher – Raikkonen, κάτι που «ακύρωσε» το πλεονέκτημα του Maldonado καθώς με την πολύ μαλακή γόμα δεν μπορούσε να απομακρυνθεί.

Στον 33ο γύρο ο Narain Karthikeyan χτύπησε στην μπαριέρα και έσπασε την εμπρός ανάρτηση της HRT. Το αποτέλεσμα ήταν να βγει στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας (SC) για να απομακρυνθεί το κατεστραμμένο μονοθέσιο. Οι διαφορές μηδενίστηκαν και οι περισσότεροι έτρεξαν στα pit για να αλλάξουν ελαστικά, κάτι που δεν έκανε ο Alonso αλλά έκανε ο Maldonado, ο οποίος άλλαξε την πολύ μαλακή γόμα με τη μαλακή. Αυτά όμως είχαν πολύ λίγη σημασία για τον οδηγό από τη Βενεζουέλα, ο οποίος αντιμετώπισε πρόβλημα με τα υδραυλικά του μονοθεσίου του και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Διαδοχικά SC

Στον 38ο γύρο το SC έφυγε από την πίστα αλλά αμέσως μετά ξαναμπήκε, όταν προτού καν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος ο Michael Schumacher δεν κατάφερε να φρενάρει εγκαίρως και έπεσε πάνω στην Toro Rosso του Jean-Eric Vergne που βρισκόταν μπροστά του. Και τα δύο μονοθέσια καταστράφηκαν και τα μονοθέσια ξανά συντάχθηκαν πίσω από το SC.

Στη δεύτερη επανεκκίνηση οι Vettel και Button έφυγαν μπροστά από τον Alonso, ο οποίος σε εκείνους τους γύρους δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό τους και ανησυχούσε περισσότερο για την πίεση του Di Resta πίσω του. Το highlight του αγώνα όμως ήταν η προσπέραση του Felipe Massa στον Bruno Senna, με τον Βραζιλιάνο της Ferrari να ντριφτάρει εντυπωσιακά προσπερνώντας τον συμπατριώτη του για να πάρει την 9η θέση.

Ο Raikkonen πέρασε εύκολα τον Grosjean, με εντολή της Lotus στον Γάλλο να αφήσει τον πολύ ταχύτερο σε εκείνο το σημείο ομόσταβλό του, και έτσι ο Φινλανδός βρέθηκε στην 6η θέση, πίσω από τον Nico Rosberg. Πίσω από τις δύο Lotus, στην 8η θέση, είχε ανέβει ο Felipe Massa, με τη 10άδα να κλείνουν οι Daniel Ricciardo και Bruno Senna.

Μάχη είχαμε και στην κορυφή, με τους Vettel και Button να ανταλλάσσουν ταχύτερους γύρους και τη διαφορά τους να αυξομειώνεται ανάμεσα στο 1,5 και 2 δευτερόλεπτα. Ο Vettel ωστόσο έδειχνε να ελέγχει τη διαφορά από τον Βρετανό και να οδηγεί με ασφάλεια τη Red Bull προς τη νίκη. Οι δυο τους απομακρύνονταν σταθερά από τον Fernando Alonso, ο οποίος ήταν προφανώς ευχαριστημένος με την 3η θέση.

Ο αγώνας ολοκληρώθηκε με τη συμπλήρωση των 2 ωρών και όχι των 61 γύρων καθώς οι δύο φορές που μπήκε το SC στην πίστα πίεσαν το χρόνο στο όριο που ορίζουν οι κανονισμοί. Ο Sebastian Vettel πήρε μια πολύτιμη νίκη, που τον βάζει πιο γερά στη μάχη του πρωταθλήματος, μπροστά από τον Jenson Button. Ο Fernando Alonso πήρε μιαν εξίσου πολύτιμη 3η θέση και είδε τις απώλειες να ελαχιστοποιούνται. Ακολούθησαν οι Paul di Resta, Nico Rosberg, Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Felipe Massa, Daniel Ricciardo, και Mark Webber.

Μετά τη Σιγκαπούρη ο Alonso εξακολουθεί να προηγείται στη βαθμολογία με 194 βαθμούς, με τον Vettel να έχει πλησιάσει στους 165. Ο Raikkonen παρέμεινε στην 3η θέση με 149 βαθμούς ενώ ο Hamilton έμεινε στους 142. Ο επόμενος αγώνας είναι το GP Ιαπωνίας στην πίστα της Suzuka το 3ήμερο 5-7 Οκτωβρίου.

Αναλυτικά η κατάταξη:

1. Φέτελ, Red Bull

2. Μπάτον, McLaren

3. Αλόνσο, Ferrari

4. Ντι Ρέστα, Force India

5. Ρόσμπεργκ, Mercedes

6. Ραϊκόνεν, Lotus

7. Γκροσεάν, Lotus

8. Μάσα, Ferrari

9. Ρικιάρντο, Toro Rosso

10. Γουέμπερ, Red Bull

11. Πέρες, Sauber

12. Γκλοκ, Marussia

13. Κομπαγιάσι, Sauber

14. Χούλκενμπεργκ, Force India

15. Πικ, Marussia

16. Κοβαλάινεν, Caterham

17. Ντε λα Ρόσα, HRT